Muara Hati

Wednesday, 14 January 2009

An update on Boycotting American Products

sebenanye nk type entry psl bende lain...tp dpt offline msg drp Israq:


Dah boikot produk2 Israel & Amerika? Nak boikot semua ke? Kalau boleh semua la tapi kalau tak boleh, ada pakar dah jalankan kajian dan buat kesimpulan di bawah mengikut priority saham syarikat mana yg jelas byk menyumbang dan bersimpati dengan Israel. Kesimpulannya spt di bawah:

Priority 1: Mesti boikot, jangan sentuh - Syarikat yang jelas sokong/menyumbang kepada Israel - Mcdonalds, Starbucks, Coca Cola

Priority 2: Kalau boleh boikot juga, syarikat yang melabur di Israel: Nestle, Nokia

Priority 3: Buy American Last: Semua syarikat Amerika yang lain. Tak boleh jugak? Ermm.. Tolong sebarkan pon ok la..



aku ade denga 2-3 kali org ckp, satu sen duit yg kite belanjekn utk beli brg2 tu, umpame kite bg sebutir peluru kt Israel utk serang org Palestin...ade jugak org ckp, "ala...kite x yah la niat nk bantu Israel...kite niat la utk perut kite yg lapa"...aku bkn nk judge sape2...terpulang la pade pemikiran masing2 kn

Sunday, 11 January 2009

Is There Somebody?






This time I wonder what it feels like
to find the one in this life
The one we all dream of
but dreams just aren't enough
So I'll be waiting for the real thing
I'll know it by the feeling
The moment when we're meeting
will play out like a scene straight off the silver screen
So I'll be holdin' my own breath
Right up to the end
Until that moment when
I find the one that I'll spend forever with

coz nobody wants to be the last one there
coz everyone wants to feel like someone cares
Someone to love with my life in their hands
There's gotta be somebody for me like that

coz nobody wants to do it on their own
and everyone wants to know they're not alone
There's somebody else that feels the same somewhere
There's gotta be somebody for me out there

Tonight, out on the street out in the moonlight
and dammit this feels too right
It's just like Déjà Vu
Me standin' here with you
So I'll be holdin my own breath
Could this be the end?
Is it that moment when
I find the one that I'll spend forever with?

coz nobody wants to be the last one there
coz everyone wants to feel like someone cares
Someone to love with my life in their hands
There's gotta be somebody for me like that

coz nobody wants to do it on their own
and everyone wants to know they're not alone
There's somebody else that feels the same somewhere
There's gotta be somebody for me out there

You can't give up
Lookin' for that diamond in the rough
You never know but when it shows up
Make sure you're holdin' on
coz it could be the one
The one you're waiting on

coz nobody wants to be the last one there
and everyone wants to feel like someone cares
Someone to love with my life in their hands
There has gotta be somebody for me

Nobody wants to do it on their own
and everyone wants to know they're not alone
Is there somebody else that feels the same somewhere?
There's gotta be somebody for me out there

Nobody wants to be the last one there
coz everyone wants to feel like someone cares
Is there somebody else that feels the same somewhere?
There has gotta be somebody for me out there.



- Nickelback -


Thursday, 8 January 2009

NSTP Fund for Gaza



Jom ramai2 bg bantuan melalui NSTP Fund ni...sbb aku pn tataw ape lg yg aku boley wat utk membantu org2 Palestin =(


bantuan boley dibuat ke Maybank account - 514105320501 (p/s - ni bkn acc aku..sape nk no acc aku, sile msg ye...huahua)


nk taw lebey lanjut, just go to:



Sakit



anda rase ini comel?


bagaimane pule kalo ini



tercucuk di sini


masih comel?

huhu...itulah yg t'jd padeku 3 mlm yg lepas...tah nape cik jihani nye subang boley tecongok di atas lantai di dpn pintu bilik...disaat sume dh tido & lampu dh ditutup, aku kua gi toilet...time msk bilik blk, aku ngan yakinnye melangkah dlm gelap n tetibe kakiku sakit yg amat sgt...tgk2 subang tu dh beralih tempat di tapak kakiku...sakit!! seb baik la cik jihani dh tido mase tu...kalo x benanah aa telinge die denga sumpah seranah aku

esoknye gi klas, jln cam hape je (tp still pkai wedges ok)...muahaha...blk ptg tu, aku pn cite la kt mak ayah...due2 tanye soklan same - "subang besi ke? x b'karat ke?"...err...aku b'doa subang tu x b'karat....kang x psl2 kene kancing gigi plak...haihs...~

ptg tu jugak, aku bace paper...paper ape, x ingat...tp dpn die ade gamba kanak2 kt Palestin...ade yg dh meninggal, ade yg cedera parah...bdn penuh ngan darah....aku tros terpk...aku br je sakit sket tercucuk subang, dh x leh tahan....cemane la dorang yg tiap ari kene bom =(

dlm paper tu jugak, ade sorang ustaz tu ckp jihad plg kecik kite leh wat, adelah dgn membenci & mengutuk perbuatan rejim zionis tu...care lain yg kite boley wat, boikot produk2 israel (yg ni bkn ustaz tu ckp)...sbb duit yg kite belanjekn utk produk tu, akan digunekn utk menyerang Palestin....website ni - BOYCOTT ISRAEL CAMPAIGN ade senarai produk2 israel...tp, mampu ke kite boikot SEMUA produk2 tu? kite cube la sedaye yg mampu

Tuesday, 6 January 2009

should I?

came across this red devil at clothesbucket.blogspot

malas nk cite byk2...tgk je la ke'awesome'an nye












comes in 2 colours, but the black one is already sold out

so the question is....should I or shouldn't I buy this super gorgeous pair of wedges?

should I? should I?? *thinking hard*

btw, the price is RM 55...x la mahal sgt kn...eheh


*all pics are credited to clothesbucket.blogspot






- update -

setelah 4-5 jam b'fikir secare logik & x logik, aku telah m'beranikn diri utk email seller kasut tu & tanye kasut tu ade stock lg x...mlm tu aku tido pn lena x lena je, tebayang kasut tu disarungkn ke kaki ku...sure aku tido smalam dlm keadaan tesengih2

pagi td aku bgn dgn b'kobar2 nk check email...skali intenet dc plak...cheit...turun bwh, restart modem, jln tekedek2 naik blk...bukak je mail, nampak reply dpt seller tu yg bebunyi:

hey babe! thanks a bunch ;) unfortunately, marcea's all sold out and not restockable :( sorry hun! new updates soon though, with a whole bunch of killer heels! do stick with us ;)


woot!!!! mengapekah die x update blog die n ckp awal2 kasut tu dh sold out? wuuuuu....~ hancur b'kecai harapan aku

Monday, 5 January 2009

Me?



I'm an old soul trapped in a not-so-young body


I'm a perfectionist who don't believe in perfection


I'm an overly analytical thinker who don't really care (or do I?)


I'm an introvert person generally and extrovert person when I'm with my best friends


I'm a person who likes to talk but appreciate silence as well


I'm a person who loves to explore the world and call it a home


I'm a very sensitive person who can be indifferent


I'm a dreamer who can't tolerate nonsense


I'm observant and yet careless


I'm easily excited and bored as well


I can laugh out loud yet cry inside


I'm enthusiastic then I procrastinate


and the list goes on...and on...and on...~




sheesh....who the *toot* am I??


oh...forgot to tell u guys earlier...plz read this entry while listening to Kate Perry Hot N Cold...why? because it's my current fav song...haha...tetibe je



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...